4 Şubat 2012 Cumartesi

yangın yeri

...
x: Ama ben ayrılmak istemiyorum.
y: Sigaran bittiyse kalkalım. çok geç oldu.
x: anlamıyor değilim
ama kaldır şu kül tablasını
doluyken devrilmesin…
...
Antalya 2012


sigaramın dumanı da öfkesi de
acılarımın ötesine kavuşurdu sezdirmeden
hele bir de senin elinden tutuşmuş isem
daha çok dirilemeden
öylece bırakırım kendimi

mecbur musun 
anıları konuşturmaya

ervah-ı ezelden beri…

sabaha dönsün artık
kudurmuş gecem…

bakıyorum da
sağlığa değil
geçmişe zararlı imiş meğer

lakin duman-ı hayat
fakat doğrusu ab-ı hayat

anlamıyor değilim
ama kaldır şu kül tablasını
doluyken devrilmesin…

iki bin on iki senesi
unutma beni
ama kaldır şu mevsimini
üşüyor ayrılığım
ıslanıyorum geride bir şey bırakmaksızın
ne şemsiye elime sığıyor
ne yanıbaşımda kalışı
ne de tesellisi
ele avuca geliyor
her yanım yangın yeri

anlamıyor değilim
ama kaldır şu kül tablasını
doluyken devrilmesin…
---

-"Blog sayfanın boynu bükük kalmasın!" çıkışı üzerine, bu şiir paylaşılmıştır. 
-Çok istememe rağmen; tembelliğimden ötürü, "2. Yılmaz Güney Kültür ve Sanat Festivali"ne şiir yollayamadım.
-Sakarya'daki Tüföb Kongresi'ne hazırlığım son hızla sürmekte.
-Sırf Şiirsel Yorum da bu yaz kitaplaşacaktır.


Ayrıca, Kayıp Cümleler Sokağı'nın, bir adet Kayıp Günlük Sayfası(48) elimde bulunuyor. Bu hafta içinde paylaşmayı düşünüyorum. Kendisine aşık olduğum doğru olabilir. Bilmiyorum; emin değilim!
İnsan sevgisi rehberimiz olsun.
Birçok kişi var ki; onlarla bir şeyler paylaşmak aynı zamanda yaşamak...
Her halimden belli değil mi:
çok mutluyum!...

32 yorum:

  1. ama kaldır şu mevsimini
    "üşüyor ayrılığım
    ıslanıyorum geride bir şey bırakmaksızın
    ne şemsiye elime sığıyor
    ne yanıbaşımda kalışı
    ne de tesellisi
    ele avuca geliyor
    her yanım yangın yeri"

    ehh nihayet!! BAK ÇOK GÜZEL OLDU!bu şiirin yukarıdaki kısmını bu gün postuma koyuyorum izninle..
    artık buraları unutma diyorum..:))

    YanıtlaSil
  2. nasıl diyordu üstad;
    ayrılıklarda sevdaya dahil..

    kitabı şimdiden ayırtıyorum ve adresime özel olarak istiyorum..kitap evine dağıtım birimine kim ilgilenirse artık o durumla şimdiden not edilsin lütfen ..ilk sırada benim olsun :)

    YanıtlaSil
  3. @crazywomanrosemary :

    Buraları unutmam mümkün değil. Çok seviliyorsunuz...
    Senin bir daha izin istediğini duymayayım ona göre :) İzninle, sana izin isteme yasağı koyuyorum. (şu cümlenin hali vakti bile yerinde değil görüyorsun) Şiir kolektif bir çabanın ürünüdür.
    Teşekkür ediyorum sana.

    YanıtlaSil
  4. @cecil:

    Bu isteklerin elbet karşılık bulacaktır. Sürprizleri de hakediyor. Acaba seni, anlık da olsa mutlu etmek, kim bilir bize neler kazandırır neler.
    İlk sıra değişti... sen kazandın!
    evet bu kadar zordu. :)

    YanıtlaSil
  5. şiirsel güzellik..

    imza gününü..
    ardınada ..
    masada dirsek pür dikkat sessiz seçil
    kahve kokusu..
    neden mi yazdım bunları ..
    canlansın hayata karışsın ve gerçeklerşsin diye..

    bi de;
    güneşin çiçekleri açsın o güzel gönlünde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen sağ tarafa, Orhan Veli'ye doğru bakar mısın, diyor ki:
      "Gün olur, başıma kadar mavi; gün olur, başıma kadar güneş; gün olur, deli gibi..."
      Ben yüreğime ektiğin o güneşin çiçeklerini, paylaşabilirim...

      Sil
    2. mail boxında cecil

      Sil
  6. kim söylemişse sayfanın boynu bükük kaldığını yüreğine sağlık... bende yeni şiirlerinizi ve kitabınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşmayı seviyoruz. Bu yüzden buradayız. Sen, ben, biz.
      Bu iletişimi çok değerli buluyorum.

      Sil
    2. sen ben biz bende çoookkk değerli buluyorum :))

      Sil
  7. Şimdi ne desem ki ben... Yanaklarım al al, kalbim pır pır. Anlarsın sen halimden. En iyisi ben susayım sen gözlerini kapat hayal et. Cansın...

    YanıtlaSil
  8. itiraz ediyorummm!!!!

    :))) cecilimle aynı isteği paylaşıyorum, birinci sırayı paylaşabilir miyiizz:)

    kalemine sağlık, uzun zamandır yaz bişey diye bekliyorum, ne iyi ettin de yazdın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel oldu yazman daha sık yaz ama bugün okuyabildiğim tek blog. Özleniyor olmandandır.

      Sil
    2. @suvebeyaz:
      Birinci sırayı payşabilirsiniz... :) Yüreğine, emeğine sağlık. Yorumları görünce, "Ne iyi olmuş da paylaşmışım." diyorum.

      Sil
    3. @Nehir İda:
      Ebru tarafından özleniyor olmak: başardım! :)
      Bilmeni isterim; "sşy" asla "Nehir İda" kadar ürün veremez. Emeğinle yaşa... Seviliyorsun.

      Sil
  9. Ben daha önce neredeydim de burayı fark edemedim ):
    Geç kalmış mıyımdır? Telafi edersem kalmamışımdır :))

    Yüreğinize sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz...
      Geç kaldığınızı düşünmüyorum: Öyle bir giriş yaptınız ki, hiç yabancı olmadığınız apaçık belli. Evet evet! Siz daha önce buradaydınız.(itirazınız reddedildi) :)

      Sil
  10. K.C.S. ninde izleyeniyim..:)) neden 48. onda değilde senin elinde anlayamadım..Kitap çıkarma çalışmalarını sabırla bekliycez efenim..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak şimdi! :)
      KCS'nin hediyesi diyelim. Mektup bu... Paylaşınca anlarız diyorum. (neler diyorum) Hemen sayfana kaçırıyorum gözlerimi... :)

      Sil
  11. şiir çok güzel de...
    ben şeye takıldım:)
    -"n'oluyo yaaaaaa" diyesim geldi:)

    YanıtlaSil
  12. "mutluluk ya gelecekte ya da geçmişte; şimdiki an, güneşli ovanın üzerinde dolaşan bir küçük buluta benziyor; önü arkası pırıl pırıl bu bulutun; ovaya yalnız onun gölgesi düşüyor."

    YanıtlaSil
  13. Keske kultur ve sanat festivaline siir yollasaymissin...Yazik olmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tembellik işte. Yine aklıma geldi görüyor musun?

      Sil
  14. ".......
    kaldır şu kül tablasını doluyken devrilmesin..."
    nasıl da kadınca bir cümle...
    .
    .
    .
    şiir güzel,
    :))

    YanıtlaSil
  15. Bu ne içten bir şiir, ne güzel cümleler bunlar...

    YanıtlaSil
  16. Hadi ama yine suskun ve sessizsin..:))Umarım iyisindir!

    YanıtlaSil
  17. Şiiri çok beğendim :)

    premium accounts olarak teşekkür ediyoruz. ayrıca asansör adamı bloğumu da gezmeniz temennisiyle..

    YanıtlaSil